Nástroj pro provoz provizního programu AffilBox - recenze

Affilbox

Hledáte nástroj pro správu affiliate programu? Otestovali jsme český affiliate nástroj AffilBox. Jak vám pomůže při správě kampaní? Je jednoduchý? Zvládnete ho napojit na vlastní e-shop? To se dozvíte v naší recenzi.

AffilBox je nástroj pro provoz provizního programu. Můžete si ho představit jako software, který dokáže propojit prodejní webovou stránku nebo e-shop s provizními partnery, kteří propagují váš produkt nebo službu a berou za to provizní odměnu. Takový affiliate nástroj nejenže pomáhá firmám budovat vlastní síť provizních partnerů, ale také hlídá, který partner přivedl zákazníka.

Pokud provozujete vlastní byznys, tak možná hledáte další cestu, jak získat více zákazníků, cestu, jak zvýšit obrat. Jednou z těch cest může být affiliate marketing.


Jak funguje AffilBox?

Affilbox

AffilBox pomáhá podnikatelům s budováním sítě proviznich partnerů a se správou affiliate kampaní. Jejich cílem je propagace produktů nebo služeb a růst podnikání.

Affiliate marketing funguje na osvědčeném provizním principu, kdy podnikatel pro zvýšení prodejů využívá nějakého prodejce, kterému náleží jako odměna provize z uzavřených obchodů. V kamenném podnikání je poměrně jednoduché hlídat si jednotlivé prodejce a jejich prodeje. V offline podnikání pracuje pro firmu jen hrstka prodejců, takže se dá všechno velice snadno kontrolovat a spárovat prodejce s prodejem (se zákazníkem).

V online podnikání může pro firmu najednou pracovat desítky nebo stovky provizních partnerů, kteří jsou vlastně obchodními zástupci. Ti nepracují za fix, ale náleží jim smluvená odměna z uzavřených prodejů. Aby bylo možné takové množství partnerů koordinovat, hlídat, spolupracovat s nimi a ještě sledovat komu připadá provize, protože přivedl skutečného zákazníka, tak je potřeba nástroj, který dokáže řadu činností automatizovat a správně vyhodnotit. Hlídat všechno manuálním způsobem prostě není možné.

V jednoduchosti funguje AffilBox tak, že přidělí jednotlivým partnerům jedinečné affiliate odkazy. Partneři tyto odkazy umístí na svých webových stránkách. Pokud návštěvník webu a tedy potenciální zákazník na odkaz klikne, tak se dostane do e-shopu nebo na stránku služby, kde objedná zboží nebo vytvoří poptávku. Provizní nástroj pak dokáže vyhodotit, kdo z partnerů zákazníka přivedl a na tomto základě mu přiřadit provizi. 


Co AffilBox umí?

Samotné Kombo.cz je financováno pomocí affilate marketingu. Díky tomu už jsme měli možnost otestovat nespočet softwarů a nástrojů pro správu provizních programů. Víme proto, co by takový nástroj měl umět a co od něho očekávají jak inzerenti, tak partneři. 

Pro inzerenty je hlavní výhodou AffilBoxu, že si provozovatel nebere žádné provize z prodejů. Za tento affiliate nástroj se platí za roční licenci. Ceny tarifů probereme podrobněji později v této recenzi.

Affilbox

Nástroj dokáže měřit nejspíš všechny druhy konverzí. Jeho využití je možné nejen u e-shopů, ale také u stránek, kde se prodávají služby nebo kurzy. Pokud není možné konverzi nějakým způsobem definovat, tak je možné partnery odměňovat za přivedené návštěvy.

Pro měření konverzí se nepoužívají cookies od třetích stran. Ty jsou v dnešní době blokované většinou webových prohlížečů. Toto ocení zejména partneři, kterým to určitým způsobem zaručí, že jejich prodeje i s provizemi budou správně zaznamenané. AffilBox provozuje inzerent na vlastní doméně. Ta může mít tvar například “partneri.mojedomena.cz”.

Provizní nástroj dokáže sledovat konverze, které přichází z adresy, která nemá ve své URL affiliate parametr. Poměrně podstatnou funkcí je také měření konverzí bez využití cookies. AffilBox umí sledovat slevové a jiné kupony, které se používají například pro spolupráci s influencery. Tyto tři funkce jsou součástí cenového tarifu PRO.

Některé rutinní práce je možné automatizovat pomocí napojení se na API nástroje. Pak například schvalování a zamítání konverzí není potřeba řešit manuálním způsobem, ale lze to nechat udělat strojově. Tím inzerentům odpadá spousta práce. Pokud si však inzerent přeje řešit provize manuálně, tak je to možné. To je určitě dobrá zpráva.

AffilBox má další důležité funkce, které jsou užitečné pro inzerenty i pro jejich partnery. Například umí využívat deeplinky. To jsou odkazy na konkrétní podstránky propagovaného webu. Pro správu kampaní jsou inzerentům k dispozici pokročilé reporty a statistiky výkonu. Ty jsou potřebné pro vyhodnocování kampaně a jejího přínosu pro podnikání. Partneři i inzerenti mohou hodnotit konkrétní marketingové kanály a způsoby propagace. To jim pomůže nejen se zvyšováním výkonu reklamních ploch a kampaní.

Administrační rozhraní nástroje je v češtině, protože jde o český provizní nástroj. Jazyk administrace je možné snadno přepnout do slovenštiny, angličtiny nebo němčiny. U cenového tarifu PRO je dobrou vychytávkou automatická změna jazyku podle lokality partnera.


Propojení s e-shopy a aplikacemi

Tohle je asi nejdůležitější téma, které by mělo inzerenty zajímat. Jak se AffilBox propojuje s e-shopem, webem nebo nějakou aplikací? Z toho jsem byl docela překvapený. Affiliate nástroj se dá jednoduše napojit na nejznámější e-shopové platformy, redakční systémy i e-mailové nástroje jako MailChimp nebo SmartEmailing. K napojení slouží takzvané můstky. Ty jsou připraveny v administraci nástroje.

Affilbox

Propojovací můstky a další rozšíření nástroje.

Pokud bychom se bavili o tom, s čím konkrétně lze AffilBox jednoduše propojit, tak jsou to například e-shopové systémy Shoptet, Shopify, UPgates, EshopRychle a další. Provozovatelé nezapomněli ani na open source platformy jako je redakční systém WordPress a jeho WooCommerce plugin pro e-shopy. K dispozici jsou také propojení s e-shopy na OpenCart nebo PrestaShop.


Cena

AffilBox je takzvaná SaaS aplikace (Software as a Service). Neplatí se jednorázově, ale platí se v ročních platbách. Nejde tedy o krabicový software s jednorázovou platbou. To může být nevýhoda, ale na druhou stranu je to záruka toho, že se na nástroji stále pracuje a provozovatelé ho vylepšují.

V nabídce jsou 3 cenové tarify: Základní, PRO a Custom, který je individuálně nastavený pro potřeby inzerenta.

Affilbox

Možná vás zajímá, jak se od sebe cenové tarify liší. Začnu tím v čem se neliší. Jak už jsem v recenzi zmiňoval, tak AffilBox si nebere žádné provize z prodejů. Do kampaní se může připojit neomezený počet partnerů. Kampaně nejsou omezené počty kliknutí nebo třeba počty konverzí. To vše je u Základního i PRO tarifu neomezené. Rozdíl mezi tarify je v počtu aktivních kampaní a také v některých funkcích.

V Základním tarifu je možné provozovat 5 aktivních kampaní. To znamená, že v jednom tarifu je možné propagovat 5 e-shopů nebo různých webů. U tarifu PRO je možné mít 10 aktivních kampaní. 

Cenový tarif PRO má navíc funkce, které v základu chybí. To jsou již zmíněné trackování kuponů, měření konverzí bez parametru v URL, rozdílné výšky provizí podle kategorií e-shopu nebo funkce automatické změny jazyka dle lokality partnera.


Konečné zhodnocení

Výhody

  • Žádné provize z prodejů provozovateli
  • Neomezené množství prokliků
  • Neomezené množství partnerů
  • Nástroj je v několika jazycích včetně slovenštiny
  • Měření konverzí bez parametru v URL a bez cookies
  • Nástroj nevyužívá cookies od třetích stran

Nevýhody

  • Opakované platby za používání

Co se může u takového affiliate software hodnotit? Je toho spoustu. V první řadě je dobré zmínit jednoduchost administrace nástroje. Administrační rozhraní je intuitivní. To ocení jak inzerenti (správci kampaně), tak i provizní partneři. Ti se dokáží v nástroji snadno zorientovat a nemusí zdlouhavě hledat schválené provize nebo statistiky výkonu. Inzerenti zase dokáží všechno poměrně snadno nastavit, schválit nebo zamítnout provize. A díky připraveným propojením dokáží AffilBox propojit se svým webem nebo lépe řečeno s platformou, na které je postavený.

Když už mluvíme o administraci, tak mi to nedá a musí zmínit její rychlost. Rozhraní okamžitě reaguje na každé kliknutí. Nikdy se mi nestalo, že bych klikl na nějakou položku v menu a pak musel několik vteřin čekat, než se přenesu na požadované místo v administraci. Za zmínku ještě stojí responzivní rozhraní. Díky tomu můžete affiliate kampaň spravovat třeba z mobilního telefonu nebo z tabletu. Nejspíš kvůli responzivnímu webovému rozhraní chybí tomuto nástroji mobilní aplikace. 

A teď to důležitější. Na AffilBoxu se neustále pracuje. Provozovatelé jej vylepšují, přidávají mu další propojení s nástroji. Vylepšení se týkají i sledování konverzí, aby nedocházelo k jejich špatnému měření kvůli různým bezpečnostním vylepšením internetových prohlížečů.

Jestli hledáte další kanály pro zvyšování tržeb a šíření povědomí o svých produktech, tak je affiliate marketing správná cesta. A pokud se chcete pustit do těchto vod, tak určitě doporučuji AffilBox. Je jednoduchý, ale hodně výkonný.

O autorovi

Libor Krejčí
 

Zajímám se o sport a zdravou stravou. Moje články se proto objeví především v kategorii sportu a zdraví, kde budu za vás testovat jednotlivé produkty. Doufám, že moje poznatky vám usnadní vaše nákupy.